Ennek a posztnak a témája ennek a kis fésülködő asztalkának az átalakulása:
A bútor családi örökség, egy kislány hálószobájába fog kerülni, ennek megfelelően választottuk a színeket is, rózsaszín és fehér. Nem mondom, hogy kimondottan az én színeim, de a megrendelőért mindent 🙂
Innen indultunk:
Eszközök
- Pentart dekor soft alapozó
- Azúr Bagoly tejfesték – krémfehér*
- Pentart dekor soft festék – viktoriánus rózsaszín
- Pentart transzfer oldat
- Lézernyomtatóval nyomtatott képek
- Annie Sloan átlátszó viasz
* A link a festék weboldalára irányít.
- A bútor szép állapotban volt, így csak egy nagyon finom csiszolópapírral végigcsiszoltam az egész felületet. Nem igazán tudtam eldönteni, hogy van e esély átvérzésre – volt már rossz tapasztalatom ilyen bútorral – így inkább alapoztam dekor soft paint alapozóval.
- Ezután kikevertem a tejfestéket a szokásos módon (1 festék : 1 víz : 1 tapadásfokozó), majd jöhetett a festés.
- Két rétegben felkentem a krémfehér színt.*
* Sokan megijednek a világos színek festésekor, hogy a második sőt a harmadik réteg sem fed még tökéletesen. Emiatt nem kell aggódni, a világosabb színek esetén ez gyakran előfordul (néha még sötétebbek esetén is), ilyenkor több réteg kell. Nem ritkán 4 vagy akár 5 is. Türelem! Fedni fog, várjuk ki a száradási időket és fessünk tovább! - Száradás után a rózsaszínt felkentem oda, ahová a színátmeneteket terveztem, ekkor még nem kell ügyelni az átmenetre. A többi részre a harmadik réteg krémfehér került.
- A negyedik réteg felvitelekor már ki kell alakítani a szép átmenetet is. Ennek módja ugyanaz volt, mint a korábbi munkáim esetén. Enyhén bevizeztem a felület egy szóróflakon segítségével. Ezután a fehér festékes ecsettel elkezdtem „felhúzni” a festéket a rózsaszín részre. Majd ugyanez fordítva, a rózsaszín ecsettel a rózsaszín festéket „húztam lefelé” a fehér festékbe. Mindig hosszú, széles ecsetmozdulatokkal dolgozzunk, ha az ecset nem siklik könnyedén, nedvesítsük a felületet. Ezt addig ismételjük, amíg szép egységes átmenetet kapunk.
A tejfesték és a krétafesték könnyen keverhető ilyen módon, nem kell aggódni emiatt. - Teljes száradás után következett a transzferálás. Nemrégiben készítettem erről egy videót (nem pont ezzel a bútorral, de a lényeg ugyanaz), ez jól mutatja a lényeget. A képet rögzítsük a felületen, egy fülpiszkáló segítségével vigyük föl a papírra a transzfer oldatot (ne áztassuk el a papírt!), majd egy alkalmas eszközzel dörzsöljük át a mintát.
Néhány jó tanács a szép eredményért:
- A felület legyen nagyon sima! Ez nagyon fontos, mert a kis barázdákba nem lehet bedörzsölni a tintát. Emiatt nem a krétafesték a legjobb alap erre, mert a krétafesték esetén (főként az Annie sloan esetén) a felület enyhén strukturált, esetleg ecsetnyomos marad. Ebben az esetben csiszoljuk nagyon simára. A tejfesték esetén általában nincs ilyen gond, ez a típusú festék sima felületet ad.
- Ne áztassuk el a papírt, ez nagyon fontos!
- A dörzsölés során nyomjuk rá az eszközt a felületre, persze ne annyira, hogy elszakadjon a papír, de azért erősen.
A munka befejeztével a teljes bútort viaszoltam, és kész is vagyunk. (A bútorhoz tartozik egy tükör is, de ezt majd a helyszínen festem, nem akartuk szállítani, nehogy eltörjön)
A tejfestéket az Azúr Bagoly webáruházból rendeltem.
Remélem tetszik az átalakulás. Ha Te is kedvet kaptál a festéshez, akkor az alapokról szóló cikkeket itt találod.
Örömteli alkotást!
Viki